2. kapitola

Analýza pracovného miesta

Úlohy na riešenie


Úloha na riešenie 1: Analýza pracovného miesta

Vyberte si jedno konkrétne manažérske pracovné miesto, ktoré vyžaduje vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa a jedno konkrétne pracovné miesto, ktoré vyžaduje stredoškolské vzdelanie.

  1. a) Analyzujte vybrané pracovné miesto na účely získavania a výberu zamestnancov pomocou vhodných metód. Na základe získaných dát pripravte opis a špecifikáciu pracovného miesta.
  2. b) Analyzujte vybrané pracovné miesto na účely hodnotenia zamestnancov pomocou vhodných metód. Na základe získaných dát pripravte opis a špecifikáciu pracovného miesta.

Úloha na riešenie 2: Pracovník predaja a zákazníckeho servisu call centra

Pozrite si opis a špecifikáciu pracovného miesta pracovníka predaja a zákazníckeho servisu call centra. Položky, ktoré chýbajú, doplňte a skompletizujte opis a špecifikáciu pracovného miesta.

OPIS PRACOVNÉHO MIESTA

 Názov pracovného miesta: pracovník predaja a zákazníckeho servisu – AB Call Centrum

Priamy nadriadený: vedúci útvaru

Účel pracovného miesta: Aktívne prispievať k zvyšovaniu počtu nových zákazníkov a k spokojnosti existujúcich zákazníkov spoločnosti AB, a. s. komunikáciou so zákazníkmi spoločnosti AB, a. s. na celom území Slovenska predovšetkým telefonickou formou.

Hlavné povinnosti:

V rámci hovorov odchádzajúcich z Call Centra a pri dodržiavaní vysokého štandardu kvality:

  • Poskytovanie informácií o produktoch a službách spoločnosti AB.
  • Analýza potrieb zákazníka, ponuka a predaj produktov a služieb spoločnosti; plnenie stanovených mesačných plánov predaja a kvality.
  • Práca s internými systémami zákazníckej starostlivosti, zadávanie objednávok a požiadaviek do systému.
  • Zvyšovanie a udržiavanie lojality zákazníkov; zákaznícky servis a starostlivosť o zákazníka.

ŠPECIFIKÁCIA PRACOVNÉHO MIESTA

 Vzdelanie: stredoškolské s maturitou. Vítané je vysokoškolské vzdelanie 1. stupňa.

Pracovné skúsenosti: nie sú nutné. Vítaná je prax v oblasti predaja, prípadne komunikácie s klientom prostredníctvom telefónu.

Odborné znalosti: práca s počítačom (MS Office – Word, Excel, Outlook, Internet, e-mail). Vítaná je orientácia v oblasti telekomunikačných produktov a služieb.

Osobnostné schopnosti a vlastnosti: výborné komunikačné schopnosti a príjemný hlasový prejav.


Úloha na riešenie 3: Formulujte očakávané aj neprimerané prejavy správania pre tieto interpersonálne kompetencie (podľa príkladu)

Kompetencia Očakávané prejavy správania Neprimerané prejavy správania
Rešpekt Rešpekt medzi sebou navzájom, iných názorov, podpora diverzity.

Rovnaké zaobchádzanie všetkým zákazníkom aj kolegom bez ohľadu na sociálne a iné rozdiely.

Ohľad a ochota riešiť individuálne potreby zákazníka.

Zameriavanie sa nielen na hľadanie riešení, ale aj hľadanie spôsobov ako minimalizovať negatívne skúsenosti vzájomnej spolupráce.

Nedostatočné: nespoľahlivosť, nebrať do úvahy rôznorodosť názorov / ľudí všeobecne, arogancia, neprimerané správanie / reakcie voči ľuďom, ktorí „sú iní ako ja“, absencia empatie voči kolegom / zákazníkom

Neprimerané: neriešiť konflikt, brať vinu stále na seba len kvôli „harmónii“, strácanie objektivity, preferencia istej skupiny ľudí a tomu prispôsobené správanie

Zodpovednosť    
Tímovosť    
Flexibilita    
Empatia    
Back to Top