Vytvorenie modelu vzdelávania na zvyšovanie zručností študentov neprogramátorsky zameranej univerzity v oblasti využitia nástrojov umelej inteligencie pre podporu obchodu a podnikania
Projekt KEGA 032EU-4/2024
Projekt je cieľovo zameraný na vytvorenie a implementáciu modelu vzdelávania na zvyšovanie zručností študentov neprogramátorsky zameranej univerzity v oblasti využitia nástrojov umelej inteligencie pre podporu obchodu a podnikania. Zmyslom projektu je návrh, tvorba a verifikácia modelu vzdelávania študentov fakulty s ekonomickým zameraním, na zvýšenie ich zručností v oblasti obchodu a podnikania s potenciálnymi socioekonomickými dopadmi, v podobe lepšej uplatniteľnosti absolventov na trhu práce, najmä v obchode a podnikaní. Nadobudnuté zručnosti, najmä tvorivé a kritické myslenie, aj analytické zručnosti, sa v súčasnosti považujú za kľúčové pre uplatnenie mladej generácie v súčasnom trhovom prostredí. Základom modelu vzdelávania bude strojové učenie, keď spracovaním prípadových štúdií s využitím nástrojov umelej inteligencie sa dosiahnu riešenia, ktoré následne porovnaním s analytickým myslením študentov môžu posúvať ich zručnosti na vyššiu úroveň. Tento prístup umožní porovnávať myslenie človeka s variabilnými výsledkami umelej inteligencie, ktoré môžu študenti využiť v budúcnosti pri riešení reálnych problémov hospodárskej praxe. Projekt týmto skvalitní vzdelávací proces pre obidve strany, študentov aj pedagógov. Následne tým prispeje k podpore profesijnej a sektorovej mobility absolventov ekonomických fakúlt a umožní súlad medzi ich zručnosťami a kompetenciami a pracovnými príležitosťami, s cieľom zlepšiť uplatnenie absolventov na trhu práce v dlhodobom horizonte.
Zapojení členovia SAAPM:
doc. Ing. Cecília Olexová, PhD.